Super-Pharm

Jedyna w Polsce sieć aptek-drogerii stawia na Magento2 Enterprise w sprzedaży online
Super-Pharm to międzynarodowa sieć sklepów łączących aptekę, drogerię i perfumerię w jednym miejscu. W Polsce posiada 70 czynnych placówek. Od lat firma odnotowuje stałe sukcesy w sprzedaży tradycyjnej. Uruchomienie nowego kanału e-commerce jest naturalną konsekwencją rozwoju firmy w kierunku modelu omnichannel i ciągłego zwiększania jej konkurencyjności.

Wyzwania e-commerce

Super-Pharm potrzebował rozwiązania, które pozwoli na elastyczną i bezbłędną prezentację asortymentu, najwyższą jakość informacji o produkcie oraz bezpieczny zakup niezależnie od miejsca, czasu i wykorzystywanego urządzenia. Wdrożenie nowego kanału sprzedaży powinno także umożliwić dotarcie do nowych grup klientów, do których Super-Pharm nie trafia przez sklepy stacjonarne.

Integracja Magento Enterprise z ERP, systemem POS i systemem logistycznym

Podstawowym systemem w architekturze Super-Pharm jest system klasy ERP Farmax, stanowiący dla platformy źródło informacji o procesach sprzedażowych, magazynowych i logistycznych. Magento jednocześnie zasila system POS informacjami o nowych zamówieniach i zwrotach, co pozwala na komunikację klienta z pracownikami Super-Pharm w sklepach klienta.

Zakres prac związanych z zaprojektowaniem i wdrożeniem systemu e-commerce na Magento 2 obejmował:

  • analizę przedwdrożeniową procesów biznesowych uwzględniającą integrację wewnątrz organizacji oraz działanie zewnętrznego operatora logistycznego
  • opracowanie strategii sprzedaży wielokanałowej w postaci kolejnych etapów wdrożenia poszczególnych działów, tj. perfumeria, drogeria
  • projekt interakcji UX/UI
  • przygotowanie organizacji do zmiany i osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych
  • przeprowadzenie integracji systemu Magento Enterprise z systemami ERP, POS i systemami logistycznymi, z klubem lifestyle, Criteo (real-time advertising) oraz Ceneo (porównywarka cen)
  • zmianę architektury menu poprzez utworzenie Mega Menu
  • przeprojektowanie kroków procesu zakupowego.

Rozwiązania e-commerce usprawniające sprzedaż i doświadczenie zakupowe

Z myślą o wsparciu sprzedaży i działań marketingowych oraz wzmocnieniu doświadczenia zakupowego wdrożyliśmy takie rozwiązania jak:

  • integracja nowego systemu z Klubem Lifestyle,
  • integracja z porównywarką cen – CENEO.pl,
  • integracja z  siecią afiliacyjną Criteo,
  • obsługa integracji z Facebook Connect,
  • utworzenie Mega Menu,
  • przeprojektowanie kroków procesu zakupowego.

Integracja Magento Enterprise z Klubem Lifestyle

Nierozłącznym elementem działań marketingowych marki Super-Pharm jest doskonale znany klientom program lojalnościowy. Integracja nowej platformy z Lifestyle była zadaniem o wysokim priorytecie.

Integracja z CENEO

Integracja z porównywarką cenową Ceneo pozwala na przesyłanie danych ze sklepu do porównywarki. Odbywa się to za pomocą tworzonego po stronie sklepu pliku XML, który jest pobierany przez system porównywarki. W tym celu przygotowaliśmy dedykowany moduł integrujący ofertę sklepu Super-Pharm opartego na nowym silniku Magento 2 z Ceneo.

Zmiana architektury informacji

Dobrze zaprojektowana i przejrzysta nawigacja to jeden z kluczowych elementów każdego systemu e-commerce. Jest swoistym drogowskazem dla użytkownika, który powinien jak najszybciej znaleźć poszukiwaną pozycję i dokonać jej zakupu. W przypadku sklepu Super-Pharm, którego struktura obejmuje stronę korporacyjną, dermokosmetyki, perfumerię, a każdy z tych działów rozwija się na kolejne podstrony i podkategorie, przygotowaliśmy dedykowany moduł – Mega Menu. Dzięki niemu obsługa menu jest dużo prostsza, jeszcze bardziej intuicyjna, wizualnie niezwykle atrakcyjna dla użytkownika i co najważniejsze umożliwia dokonanie zakupu produktów także z poziomu strony korporacyjnej.

Nowa odsłona checkoutu

Jednym z kluczowych elementów procesu zakupowego jest koszyk zakupowy. Poprawiliśmy jego wygląd, funkcjonalność, wyeksponowaliśmy wartość i podgląd koszyka, a także mapę z listą sklepów stacjonarnych, w których można odebrać zamówienia. Aby zachęcić użytkownika do założenia konta i zalogowania się, dodaliśmy w koszyku również “ekstra krok”. Przechodząc do kasy otrzymujemy od razu komunikat o możliwości rejestracji.

Wybór technologii Magento 2

Magento 2 Enterprise Edition to nowoczesna platforma e-commerce  dedykowana szybko rozwijającym się i dużym przedsiębiorstwom. Dzięki elastycznej, modularnej architekturze Magento 2 Enterprise  możemy nie tylko precyzyjnie dopasować system do modelu biznesowego naszego klienta, ale w jeszcze większym stopniu wykorzystać możliwości  sprzedażowo-marketingowe, w tym większe możliwości personalizacji oferty (flash sales, private sales), integrację z social media, czy wprowadzić program afiliacyjny.

W ramach współpracy z Super- Pharm świadczymy wsparcie SLA, wsparcie techniczne w zakresie możliwości rozwoju serwisu oraz w zakresie merchandisingu online.