Order Management System

Wdrożenie zaawansowanego systemu automatyzacji zarządzania zamówieniami (OMS) dla lidera branży fashion.

OMS – system do automatyzacji zarządzania zamówieniami

Klient zmagał się z problemami w zakresie zarządzania zamówieniami, dystrybucją oraz rozproszonym systemem magazynowym. Aby je rozwiązać, opracowaliśmy dla nich dedykowane rozwiązanie do zarządzania zamówieniami, czyli Order Management System (OMS).

Do tej pory tylko jedna trzecia całego asortymentu była dostępna w sklepie internetowym. Pozostałą część obejmującą nowe, markowe kolekcje, czy najbardziej popularne rozmiary Klient zatowarowywał w sklepach stacjonarnych, a nie w magazynie centralnym przydzielonym do sklepu internetowego. Brak zbiorczej informacji z magazynów sklepów stacjonarnych o stanie i dostępności produktów uniemożliwiał klientom zakup części asortymentu, czy też złożenie zamówienia i jego odbiór w salonie.

Zbudowany przez nas system do zarządzania zamówieniami (OMS) nie tylko daje taką możliwość, ale przede wszystkim automatyzuje i optymalizuje cały proces, tak po stronie użytkownika, jak i obsługi salonów stacjonarnych.

Kiedy w sklepie online zostanie złożone zamówienie, system, na bazie odpowiednich reguł, przydziela je do właściwego sklepu lub magazynu do zrealizowania. W celu odpowiedniego ustawiania priorytetów oraz porządku sortowania, do algorytmu przydzielania zamówień stworzyliśmy trzy grupy salonów: A, B, C (priorytet rosnący: A- najniższy, C – najwyższy). System decyduje, który  w ramach danej grupy ma być procesowany i sprawdza, w którym ze sklepów są produkty, jakie są ich priorytety i na tej podstawie przypisuje zamówienia do realizacji. Są one zawsze przydzielane do salonu o najwyższym priorytecie (nie wliczając w to tych, które nie mają produktów na stanie, lub takich, które wcześniej odrzuciły to konkretne zamówienie). W momencie, gdy klient wybiera odbiór w danym salonie,  oczywiście zamówienie jest przypisywane do wybranego do odbioru miejsca.