Obsessive

Producent bielizny usprawnia Customer Experience dzięki zaawansowanemu wdrożeniu Magento Community
Obsessive jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych, utytułowanych i najchętniej kupowanych marek bielizny erotycznej zarówno w polsce, jak i w kilkudziesięciu krajach na świecie. Tak duża dynamika rozwoju wymogła konieczność zmiany systemu e-commerce. migracja na platformę magento okazała się najlepszą decyzją.

Platforma sprzedażowa obsługująca dwa kanały B2C i B2B musi być wydajna, bezawaryjna i elastyczna. Ponadto ze względu na specyfikę działania producenta w obszarze klienta indywidualnego i biznesowego, kluczowe znaczenie miała bezproblemowa integracja z systemem ERP Navireo oraz zaawansowane rozwiązania administracyjne i płatnicze. Kolejnym wyzwaniem okazało się zaprojektowanie platformy e-commerce, która odda ducha marki przy tak szczególnym produkcie, jakim jest bielizna erotyczna.

Dedykowane rozwiązania B2B

Wdrożenie wielu rozwiązań technologicznych, zapewniających wysoką wydajność systemu oraz skuteczną i bezawaryjną obsługę klienta, z czego na szczególną uwagę zasługują te dedykowane sprzedaży B2B.

Jeśli chodzi o elementy niestandardowe (poszerzające zakres funkcjonalności Magento), które wprowadziliśmy do systemu na potrzeby B2B to przede wszystkim:

  • Rozbudowany checkout z wieloma metodami dostawy i płatności
  • Obsługa rozrachunków i historii zamówień hurtowników w przypadku B2B
  • Rozbudowany formularz rejestracyjny dla hurtowników
  • Zaawansowany system rabatowy
  • Zaawansowane zarządzanie użytkownikami, ich danymi i kontami

Integracja nowej platformy z systemem ERP Navireo

Przeprowadziliśmy skuteczną integrację nowej platformy e-commerce z zastanym w firmie systemem ERP – Navireo, co umożliwiło rozpoczęcie sprzedaży B2C i B2B w kanale internetowym bez znaczącego wpływu na organizację i logistykę klienta.

System został skonfigurowany do pracy z obsługą dwóch walut oraz trzech języków.  Na potrzeby podejmowania decyzji o zastosowanej konfiguracji naliczania podatku VAT wykorzystana została integracja z systemem VIES.

Innowacyjny design

W procesie zmian nacisk położyliśmy na całkowicie odmienioną szatę graficzną, mocno wyeksponowany produkt, zwiększenie użyteczności oraz nieprzeciętne doświadczenie zakupowe. Zadbaliśmy o każdy element projektu, który miał za zadanie oddać ducha marki.

Architektura informacji

Kategoryzacja produktów i rozmieszczenie elementów na stronie głównej umożliwia bezproblemowe poruszanie się po stronie doświadczonym, jak i niedoświadczonym osobom. Dzięki temu osoby niedoświadczone maja możliwość zapoznania się z produktami, zobaczenia, jak one powstają, mogą czuć się komfortowo i chcieć wrócić do sklepu.

Tymczasem osoby bardziej zaawansowane, świadome swojej obecności w sklepie, znające asortyment, powinny bez problemu odnaleźć poszukiwane produkty i dokonać zakupu.

Storytelling

Strona główna, na której widnieje cały podział kolekcji sexy, spicy, fun,  to pewnego rodzaju historia: jak może wyglądać zmysłowa zabawa z bielizną. Tym samym chcieliśmy pokazać klientom nie tylko sam produkt,  czyli zmysłowe zdjęcia bielizny, ale także dostarczyć inspiracji i niezwykłej satysfakcji z zakupu.

Copywriting

Teksty, które powstawały ramię w ramię z klientem, dodają pikanterii, zabawy, są zaczepne, kokieteryjne, zgodne z ideą marki.

  • „odkryj więcej” – pozwala zobaczyć dalszą część strony produktu
  • „oni to już zrobili” – pozwala poznać komentarze innych użytkowników
  • „zmień pozycję” – pozwala zobaczyć zdjęcie produktu z innej strony
  • „pokaż stópkę” – pozwala przejść do informacji zawartych w stopce strony
  • „flirtowanie” zamiast filtrowanie – określenie na opcje  filtrowania
  • „wal śmiało” – pozwala przejść do opcji kontaktowych w sklepie B2B
  •  „jak to robimy” – odsyła do podstron opisujących dzień pracy zespołu Obsessive
  • „jak wolisz” ostro/łagodnie” – pozwala na filtrowanie produktów wg ich charakteru

Kolorystyka

Mocne, wyraźne, odważne kolory korespondujące z marką i key visualem Obsessive.

Animacje

Wprowadzają odpowiednią atmosferę oraz dynamikę i akcję na stronę

Strona Kategorii

Jasny podział na kategorie, sekcja banerowa, przemyślane filtrowanie, ikony funkcjonalne i technologiczne. Ponadto doskonale wyeksponowany produkt na dużych zdjęciach – widoczny na modelce z każdej strony, dokładnie opisany, z opcją zbliżenia, aby lepiej dotknąć materiał.

Strona główna 

Wyeksponowana sekcja bestsellery, główne kategorie kolekcji, banery  informacje: „nie wiesz co wybrać, pomożemy, doradzimy”. Dostępny jest także blog z poradami, zakładka z informacją, jak dobrać rozmiar oraz szereg informacji, o tym, jak powstaje bielizna Obsessive.