NESCAFÉ® Dolce Gusto®

Producent kaw dąży do zwiększenia lojalności klientów
Marka NESCAFÉ® Dolce Gusto®, należąca do koncernu Nestlé, jest liderem polskiego rynku kawy w kapsułkach oraz kapsułkowych ekspresów ciśnieniowych. W Polsce jest obecna od 2008 roku. Kluczowym kanałem sprzedaży wszystkich produktów i akcesoriów marki jest sklep dolce-gusto.pl. Od czasu jego migracji w 2015 roku na platformę Magento Enterprise zespół Bold jest głównym partnerem odpowiedzialnym za jego wsparcie marketingowo-technologiczne.

Główne zadania realizowane przez nasz zespół

Kluczowe dla budowania lojalności klienta wobec marki jest dostarczenie wysokiej jakości produktu oraz dobrej obsługi klienta. Globalna marka poszukiwała zatem partnera, który będzie ekspertem w zakresie obsługi platformy i znajomości technologii Magento Enterprise oraz dobrze zrozumie strategię marki. Połączenie tych kompetencji pozwala nam na skuteczną realizację zadań zgodnie z wizją i polityką firmy.

  • kompleksowe projektowanie i opracowywanie promocji sprzedaży
  • konfiguracja i testowanie reguł promocyjnych, możliwych do zrealizowania na Magento
  • wsparcie w zakresie możliwości rozwoju serwisu – kontakt z centralą oraz agencją odpowiedzialną za globalne wdrożenie rozwiązania

Elastyczne dostosowanie się do potrzeb klienta, szybkość reakcji i podejmowania decyzji oraz dogłębna znajomość systemu, która pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnych funkcjonalności, determinują udaną współpracę. Bold wpisuje się w to idealnie.

Anna Kurowska, Marketing Manager NESCAFÉ® Dolce Gusto® w Nestlé

Realizacja strategii promocyjnej

Nie od dziś wiadomo, że dobrze przygotowana i zarządzana promocja pozwala skutecznie stymulować konsumentów do zakupów. Reguły promocyjne posiadają potężne możliwości, dzięki którym można podnieść średnią wartość koszyka i/lub zwiększyć zaangażowanie klienta. Poprzez tworzenie odpowiednich scenariuszy promocji cenowych i sprzedażowych Magento pozwala przyciągnąć nie tylko nowych klientów do sklepu, ale również zwiększyć lojalność już obecnych zachęcając ich do ponownych zakupów.

Activity Plan

Marka NESCAFÉ® Dolce Gusto® opiera swoje działania marketingowe o Activity Plan. To harmonogram zawierający listę akcji promocyjnych, czas ich trwania oraz spis materiałów, które należy przygotować na stronę sklepu. Ze względu na różnorodność asortymentu, scenariuszy promocyjnych oraz specyfikę klienta korporacyjnego, wszystkie zaplanowane aktywności przygotowujemy na środowisku przedprodukcyjnym, a następnie testujemy. Dzięki temu unikamy kosztownych błędów. Jednocześnie obsługa i realizacja planu promocyjnego wymaga od nas dużej elastyczność i szybkiej reakcji na zmiany. Zdarza się, że zmienia się nagle ilość produktów, jaka ma być w koszyku, aby dostać gratis. Są sytuacje, kiedy należy zmienić całą promocję i kreację. Czasami w dniu startu promocji może się okazać, że spośród dwóch produktów ustalonych jako gratis, jedne został wyprzedany. Wtedy musimy albo zmienić regułę, albo usunąć  całą promocję. Inaczej narazimy klienta i siebie na niezadowolenie rozczarowanych brakiem produktu użytkowników. Wszystkie zmiany dokonywane w ramach projektu muszą być na bieżąco raportowane do centrali.

Konfiguracja promocji

Platforma Magento została zaprojektowana z myślą o prowadzeniu rozbudowanej polityki sprzedażowej. Jednak w przypadku marki NESCAFÉ® Dolce Gusto® system Magento, na którym oparty jest sklep został głęboko zmodyfikowany. Dodatkową trudność stanowiły dedykowane rozwiązania, zintegrowane z platformą, wśród nich m.in. Oracle Eloqua (największy system marketing automation na świecie). Dlatego konfiguracja i zarządzanie promocjami wymagało od nas nie tylko doskonałej znajomości reguł promocyjnych w Magento, ale także dogłębnego poznania zewnętrznych systemów.

Warto również dodać, że w NDG 70% promocji nie opiera się na jednej regule koszykowej. Często tworzone są 3 reguły promocyjne i 3 reguły odpowiedzialne za automatyczne dodawanie produktów do koszyka.

Kody promocyjne

Dodatkową opcją promocyjną, wykorzystywaną przez markę NESCAFÉ® Dolce Gusto® są kody promocyjne ogólne i indywidualne. Pierwszy typ kodów dostępny jest dla wszystkich użytkowników sklepu, zarejestrowanych i niezarejestrowanych, generowany jest przez samo Magento. Jeżeli jednak przygotowujemy promocję wyłącznie dla klientów zarejestrowanych i im chcemy wysłać kod promocyjny, to jest on już generowany przez zewnętrzny system, zintegrowany z Magento. Nasz zespół otrzymuje plik Excel z listą kodów, którą obejmuje dana promocja. Podany plik wgrywamy do systemu Eloque, w którym znajduje się baza wszystkich klientów. Następnie, do kreacji newslettera, którą tworzymy podpinamy segment klientów aktywnych, do których są dograne kody. Klient, który otrzyma w mailu kod indywidualny podczas wysyłki newslettera może wykorzystać go w dowolnej chwili. Większość akcji promocyjnych w NESCAFÉ® Dolce Gusto® z wykorzystaniem kodów bazuje na kodach indywidualnych.

Kreacja akcji promocyjnej

W ramach wsparcia marketingowego marki NESCAFÉ® Dolce Gusto® przygotowujemy kompleksową kreację następujących narzędzi promocyjnych: mailing, newsletter, baner główny, banery na podstrony, grafika na podstrony o promocjach. To samo tyczy się kreacji na urządzenia mobilne.

Podczas projektowania musimy trzymać się określonych wytycznych jak na przykład wielkość grafik, kolorystyka, wybrane elementy. Wszystko musi być spójne z założeniami strategii marketingowo-sprzedażowej marki. Jednocześnie zależało nam, aby kreacja w każdym przypadku była nie tylko jasna i czytelna, ale również wzbudzała zaufanie użytkowników.