Meet Magento’17 w Krakowie okiem współorganizatora

Emocje już opadły, wróciliśmy do codziennych obowiązków- polska edycja Meet Magento 2017 zakończona. Będziemy ją jednak długo wspominać!

Propozycja ze strony poznańskiej firmy SNOW.DOG dotycząca współorganizacji kolejnej polskiej edycji Meet Magento była dla nas ogromnym wyróżnieniem. Jednocześnie, już od samego początku zdawaliśmy sobie sprawę z tego jak dużym wyzwaniem jest przygotowanie imprezy o takiej randze. SNOW.DOG trafił jednak pod właściwy adres, my w Bold uwielbiamy wyzwania i kiedy jakiegoś już się podejmujemy, dajemy z siebie wszystko. Za cel postawiliśmy sobie zorganizowanie wydarzenia wyjątkowego, które zapadnie w pamięć uczestników jeszcze na długo po jego zakończeniu. Tegoroczna polska edycja Meet Magento miała więc zaskoczyć uczestników nie tylko zmianą lokalizacji wydarzenia, które po kilku edycjach odbywających się w Poznaniu i Warszawie przeniesione zostało do Krakowa. Przede wszystkim założyliśmy, że chcemy by stała się niezwykła za sprawą jeszcze bogatszej oferty programowej oraz niecodziennej przestrzeni, w której będzie się odbywała. Konferencja biznesowa przeniesiona została w industrialną przestrzeń, znajdującego się w samym sercu krakowskiego Kazimierza, budynku Starej Zajezdni, dzięki czemu nabrała unikalnego klimatu.

Magento łączy siły z programistami, czyli warsztaty Contribution Day

W tym roku po raz pierwszy w ramach Meet Magento Polska powstała idea stworzenia niezwykłych warsztatów dedykowanych programistom. Koncepcja Contribution Day oparta została na innowacyjnym pomyśle zbudowania przestrzeni, w której obcujący na co dzień z platformą programiści będą mieli szansę spotkać się i pracować wspólnie z zespołem Magento. W końcu to właśnie oni w swojej codziennej pracy napotykać mogą na problemy systemowe wymagające usprawnień. Warsztaty z zespołem Magento, któremu przewodził Max Yekaterynenko dyrektor ds. Community Engineering miały więc stać się dla developerów okazją do wspólnej pracy pod okiem specjalistów, ale także miały umożliwić połączenia sił w wypracowywaniu rozwiązań mogących usprawnić platformę. W odbywających się w niedzielę w siedzibie firmy Bold warsztatach wzięło udział przeszło 40 programistów, którzy przez 8 godzin działali wspólnie nad rozwojem platformy Magento.

„Wielkim plusem była możliwość pracy z osobami z Magento. Warsztaty dawały również szansę, by poznać działanie systemu od środka.” – Bartek Szymański, Senior Magento Developer, Bold

2 dni pełne wrażeń

Jako współorganizatorom zależało nam przede wszystkim na tym, żeby oferta tegorocznej edycji wypełniona była propozycjami, które odpowiedzą na oczekiwania wszystkich uczestników wydarzenia. Ponieważ w Bold towarzyszy nam przeświadczenie o ogromnej wartości łączenia wiedzy teoretycznej z praktyczną postanowiliśmy wzbogacić istniejącą już i niezwykle bogatą ofertę o zupełnie nową formułę. Stąd właśnie w naszych głowach narodziła się idea na debiutującą w tym roku Akademię E-commerce Managera, której pomysłodawcą jest User Experience Strategy Director firmy Bold – Marcin Piwowarczyk. Jej założeniem była prezentacja, jak w praktyce spisuje się Magento podczas codziennej pracy z systemem oraz przedstawienie systemu od strony obsługi, konfiguracji, marketingu i sprzedaży w pigułce. Na uczestników polskiej edycji Meet Magento czekały również trzy bloki złożone z maratonu case study, ścieżki biznesowej i warsztatów technologicznych, tak by każdy z obecnych w ofercie mógł wzbogacić swoją wiedzę o obszary najbardziej go interesujące.

Jedną z popularniejszych prelekcji w ramach Akademii była prezentacja Macieja Kalkowskiego z Centurii, na temat podstaw architektury systemowej i serwerowej Magento 2 dla nie-programisty.

Szczególnie interesujące było to, że prelegent w prosty i zrozumiały sposób tłumaczył zawiłości kwestii technicznych, wszelkie aspekty koniecznie do działania e- commerce. Przedstawił zalety i wady każdego typu rozwiązań hostingowych, np. to że cloud jest dobry, ale nie we wszystkich przypadkach się sprawdza”. – Robert Żochowski, IT Director, Bold

Zależało nam jako współorganizatorom, ale również, czy też przede wszystkim, osobom pracującym z platformą na co dzień, aby agenda wydarzenia była atrakcyjna dla osób pracujących w różnych obszarach e-commerce. Bardzo pozytywne komentarze potwierdziły, że wiedza wyniesiona z prezentowanych prelekcji okazuje się przydatna zarówno w oczach programistów jak i project managerów.

„Pomimo, że na co dzień mam sporo do czynienia z architekturą serwerową to wystąpienie Maćka w przystępny sposób pozwoliło mi pogłębić wiedzę na temat architektury serwerowej i systemowej. Dowiedziałem się, jak profesjonalnie i wydajnie skonfigurować infrastrukturę serwerową, aby sklep działał wydajnie i był przygotowany na rozwój.” – Łukasz Ostrowski, E-commerce Project Manager, Bold

Podczas drugiego dnia wydarzenia miało miejsce wystąpienie Marka Syrka na temat konfiguracji procesu sprzedażowego od A do Z oczami praktyka. Uczestnicy zwracali uwagę przede wszystkim na fakt, że wiedza prezentowana podczas prelekcji była przekazywana w sposób jasny, na zasadzie propozycji rozwiązań dla konkretnych problemów oraz zagadnień mogących stanowić trudności.

„Konkretny prelegent. Doskonale wiedział, jak działa Magento. Jasno mówił zarówno o zaletach, jak i o wadach, wiedział też, jak można usprawnić system.” – Łukasz Ostrowski, E-commerce Project Manager, Bold

Na wszystkich zainteresowanych różnicami pomiędzy sposobem działania na rynkach krajowych i rynkach zagranicznych czekała prelekcja Krzysztofa Daniela, która zebrała wiele pozytywnych głosów. Krzysztof Daniel poruszał w niej między innymi zagadnienia multisklepowości, wielojęzyczności, wielowalutowości i handlu transgranicznego.

Prelegent ciekawie opowiadał o trudnościach, jakie napotyka się na rynkach zagranicznych na poziomie relacji z klientem i różnic prawnych, czy o problemach z wielowalutowością np. na rynku niemieckim, czy szwajcarskim”. – Adrian Kamiński, E- commerce Project Manager, Bold

Nie moglibyśmy nie wspomnieć o wkładzie naszej firmowej załogi, z której jesteśmy ogromnie dumni. Prelekcje Aleksandry Midury i Daniela Haby o wdrożeniu Magento 2 Enterprise w znanej sieci drogerii Super-Pharm, czy Eweliny Wójcik i Jakuba Kądzielawy o optymalizacji Magento 2 Enterprise Edition pod kątem Page Google Insights na przykładzie sklepu semilac.pl cieszyły się dużą popularnością. Z kolei, Marcin Piwowarczyk- autor i pomysłodawca Akademii E-commerce Managera poprowadził jeden z bloków na temat strategii promocyjnych i sprzedażowych w Magento 2. Cieszymy się, że mamy w Bold tak silną reprezentację, która podczas wydarzeń o takiej randze staje ramie w ramie ze specjalistami z całego świata dzieląc się doświadczeniami wyniesionymi z realizowanych przez nas projektów.

Nie samymi prelekcjami człowiek żyje

Jak dobrze wiemy konferencje to nie tylko wykłady, ale również świetna okazja do wymiany własnych doświadczeń biznesowych pomiędzy uczestnikami. Dlatego zależało nam bardzo na stworzeniu przestrzeni, w której będą oni mieli możliwość i warunki sprzyjające luźnym rozmową w przerwach między prelekcjami i warsztatami. Z pomocą przyszedł nam sponsor – firma Accenture, która zorganizowała Chill Zone. Strefa ta zapewniała nie tylko komfort sprzyjający konwersacjom, ale również była świetnym miejscem dla osób lubiących ekstremalne emocje. Ulokowane w niej symulatory Virtual Reality oferowały przejażdżkę na rollercoasterze, przechadzkę na dachu drapacza chmur, czy wyścigi samochodowe- idealne dla wszystkich, którzy chcieliby, ale boją się spróbować takich przygód w realnych warunkach.

Po całym dniu pracy i nauki, bawiliśmy się na afterparty, jednak nie w zwyczajnym klubie, a na Wiśle, na Barce z pięknym widokiem na miasto. Wielką niespodzianką dla gości był pokaz ledowy w wykonaniu grupy Teatr Ognia LOS FUEGOS. Wykorzystanie motywów konferencji, świetna muzyka, klimat i oryginalność pokazu zdecydowanie zachwyciły widzów. Humorystycznym akcentem związanym z miastem była specjalna ścianka do zdjęć, gdzie można było wcielić się w postaci rodem z krakowskich legend.